söndag 21 mars 2010

Slarvmaja

ja så känner jag min, har ju inte skrivit en rad sen den 10 mars. Och ändå har det hänt en massa. Jag har fyllt år, vi har varit i Holland en sväng, jag har skaffat nya glasögon eller beställt i alla fall.
Holland är alltid mysigt, herrarna i famijen tittar på iceracing i Assen, i gengäld får dottern o jag shoppa i 2 dagar. Vi brukar (det är 3:dje året vi är där) shoppa i Niemegen, himla trevlig liten stad, med en massa kul affärer och bra restauranger. Där finns en bijouteriaffär som vi stod och dreglade i hur länge som helst. Dottern ville ha allt, jag fick stoppa henne och säga att de pärlorna har jag hemma. Då äntligen säger hon, "va bra att ha en mamma med en massa pärlor, nu måste du visa mej hur man gör, så jag kan göra en massa halsband". Dom orden har jag längtat efter.
Det var mycket färgglada smycken, mycket typ svävande, fast det var tråd eller wire emellen istället för fiskelina. I år hade dom kedjor och länkat, det fanns inte förra året.
Ops, nu ringer det på dörren, födelsedagsgästerna kommer

2 kommentarer:

  1. Det låter som en härlig resa det! Hoppas du haft en fin födelsedag och grattis i efterskott! :)

    SvaraRadera
  2. Tackar, ja resan var avkopplande utan mobil o klocka :-) Lite konstig känsla att inte veta vad klockan var, man fick vänta på att kyrkklockan skulle ringa, vilket den gjorde hel och halv timme.

    SvaraRadera