lördag 13 februari 2010

Exotiskt

När jag såg på Facebook idag att någon sålde snö på tradera, så kom jag att tänka på fäöljande:
Sommaren 92 var min blivande man och jag i Sevilla på världsutställningen. Vi hade läst att Chile skulle ha något alldeles vansinnigt exotiskt att titta på, så vi gjorde som hundratals andra, vi köade. Det var skitvarmt, runt +40 grader i solen, så Mats och jag turades om att gå i skuggan. Efter en dryg timme så kom vi då in och skulle få beskåda detta exotiska! Kan ni gissa vad det var?? Jo ett jättestort isblock, hur exotiskt är det då på en skala från 1-10??
Å andra sidan är det första och enda gången i våra liv vi kommer att köa för att titta på is. Ganska kul att berätta för folk, dom förväntar sig ju något utöver det vanliga även dom:-)

1 kommentar:

  1. Vilken rolig historia haha! Lite svårt för oss i Sverige att greppa det där med att snö och is ska vara så exotiskt. Och att folk säljer snö på Tradera är ju helt galet :-)

    SvaraRadera