lördag 16 januari 2010

Lödkolv och annat kul

blev resultatet av makens o min lilla shoppingtur igår. Fast det bästa var ju "Jenna" som vi döpte min julklappsGPS till. Varför den numera heter Jenna? Jo vår granne 3 år, var i vår lekstuga i somras med sin kompis Jenna 5 år. Ganska många gånger under deras lek hörde vi honom säga "Skärp till dej Jenna". Helt underbart att höra.
Så när vår GPS sa att vi skulle svänga höger o därmer i princip köra en skogsväg, sa ja på skoj "Skärp till dej Jenna" och så var namnet antaget.
Nu är vi ju GPS-nybörjare, så det tar ju ett par resor innan man lär sig vad som ska ställas in. Tur att vi hittade till Jönköping och framför allt hem, för på hemresa kommenderade Jenna oss att köra mot Stockholm!! Hon ska nu få sig en uppdatering via datorn och lite andra inställningar, sen kanske hon också hittar dit vi ska :-)

Min man var biltema och köpte lödkolv o ställ, lödtenn och tredje arm till mej, så nu ska jag prova på att göra lödda berlocker. Glas, flussmedel och kopparfolietejp har jag så det är bara att sätta igång (nångång). Lyckas jag med detta projekt, så har vi massor av gamla spröjsade fönster i ladugården, så det blir till att lära sig hantera diamanten - glasskäraren också.
Min shopping bestod i 3 kassar med nya berlocker, pärlor och kedjor :-)

1 kommentar:

  1. Ahhh, vad kul!!!!! Då måste du lära mig :-D
    Antar att du fann en massa nytt, roligt.
    Jag får hålla mig till tåls tills på fredag!

    SvaraRadera